Search This Blog

Wednesday, December 22, 2010

The One? Drama je tuuu

Jika seseorang itu terlalu terpengaruh dengan filem atau drama yang selalunya memaparkan adegan cinta dan rindu,sudah pastilah expectation orang itu akan melonjak-lonjak apabila ingin berpasangan.

Bila dijumpai seseorang yang berminat,mulalah di lihat luar dan dalam (maksud aku fizikal dan mental,bukan luar baju,dalam baju).Bila nampak sikit imperfections pada seseorang,habislah,hati mula rasa tak sedap.Aiseh,buah dada dia keciklah.Body tak bestlah.Muka tak macam Maya Karin,Jehan Miskin.Muscle kurang,gemok,boroi,perut berlemak,lengan ada sellulite,perangai buruk,tak sama taste muzik,filem dan mcm2 lagi.Orang selalu tertanya2 "macam mana nak tahu dia tu the one?"

Entahlah.Aku tak pernah percaya ada "The One." Tapi aku percaya ada cara kita nak tau sama ada orang tu boleh hidup dengan kita ke tidak sampai ke tua.Mungkin hati boleh berubah bila2 tapi at least janganlah kahwin cerai 12 hari.Ada orang tanya aku,"mcm mana nak tau dia tu sesuai?" Aku lelaki,aku jawab ikut apa yang aku paham.

1. Terlalu menjaga penampilan sebelum kahwin?Setiap masa nak berlawa aje semasa keluar dating?Jangan amalkan.Sekali-sekala keluar lah dgn si dia dengan memakai pakaian yang super buruk,lihat reaksinya.Jika dia kansel nak keluar dgn anda sebab malu,toksah kahwin dengan dia.

2. Terlalu manis pertuturan adalah salah satu wabak yang perlu dielakkan sebelum berkahwin.Biasakan diri anda bergaduh.Jika ada benda yang kurang berpuas hati,cuba maki dia betul2.Jika dia boleh tahan dan masih lagi sayang anda,sila berkahwin dengan dia.Tapi bersedialah untuk dimaki balik lepas kahwin.Satu benda yang aku belajar dari sitkom Everybody Loves Raymond,dalam perkahwinan,kewujudan sifat benci antara satu sama lain adalah natural.Jangan takut untuk bencikan sesuatu mengenai pasangan anda dan masih menyimpan harapan semuanya akan menjadi sempurna.Sebab takkan wujud kesempurnaan langsung dalam perkahwinan.Gaduh2 mesti ada.Rasa nak lempang mesti ada.

3. Sekali-sekala cuba kentut depan dia.Jika tiba-tiba si dia muntah2 atau beredar pergi meninggalkan anda keseorangan,bayangkan bagaimana kehidupan anda nanti bersama dia.Duduk serumah tapi tiada kebebasan untuk kentut merata-rata adalah satu bentuk penyeksaan mental.Anda perlu mencari seorang yang boleh bermain kentut-kentut dengan anda.

4. Sekali sekala,usha gadis lain atau jejaka lain.Lihat reaksi dia.Sebagai seorang lelaki MUSTAHIL anda tidak punya keinginan melihat cleavage atau punggung gadis lain.Seorang gadis yang dapat menerima teman lelakinya itu normal adalah seorang yang sihat dan sesuai untuk anda.Tetapi jika dengan membabi buta si dia memaki  hamun anda kerana anda terjeling punggung amoi jauhkan diri anda dari dia.Hubungan sesama manusia perlu normal.Perempuan akan gila tengok handbag dan kasut,lelaki akan gila tengok awek.Terima benda itu.Tapi kalau si dia tu pegi spank punggung wanita tu....kasutkan dahi dia.

5.Benda yang paling penting dalam menentukan sama ada orang itu sesuai dengan anda atau tidak adalah jika dia ,adapat menerima anda dalam keadaan asal.Maksud aku,bila anda tak make up atau pakai deodoran.apa reaksinya.Keluar dating adalah waktu yang indah kerana kedua2 pihak cuba berusaha menjadikan dating itu indah.Perempuannya make up,pakai cantik2 dan gaya pun penuh keayuan.Lelakinya pulak siap mandi dan shave,siap pakai perfume beratus-ratus.Tapi cuba kita buang semua tu dan hilangkan ilusi keindahan tu.Mampukah anda hidup dengan seseorang yang bau stokingnya jauh lagi indah dari ketiaknya?

6. Bagi gadis,cara paling mudah untuk mengetahui sama ada lelaki itu "The One" atau tidak adalah dengan tidak membenarkan diri anda disentuh lelaki itu.Lihat reaksi dan tindakan dia.Anda sebagai gadis juga perlu kuat.Trust me,once you let a guy touch you,they can never stop.Once you sleep with a guy before getting married,you want more and more penis inside you.Hah!Lucah gila tapi betol.Sayangi vagina anda.Ia milik suami anda seorang.

7. Bagi lelaki,cara paling mudah untuk mengetahui sama ada perempuan itu "The One" atau tidak adalah dengan meminta tangan gadis itu untuk dipegang.Jika dibenarkan oleh perempuan itu,jauhkan diri anda dari dia.Masalah dia sekarang,lelaki punya mentaliti mcm gampang.Sebelum kahwin nak awek untuk ringan2 dan easy.Bila nak kahwin nak carik awek yang baik-baik.Ini perangai gampang,jangan amalkan.

Kesimpulannya,cara paling mudah untuk mengetahui sama ada si dia itu The One atau tidak adalah dengan meminta dia mengawal nafsu dan perasaan apabila bersama anda serta masih kekal menjadi dirinya sendiri.Secara teorinya benda itu sangat mudah untuk difahami tapi benda itu adalah yang paling susah untuk diaplikasi.

Good luck para kekasih



source-cursingmalay.blogspot.com

No comments: