Search This Blog

Sunday, January 30, 2011

Jenis-jenis blog yang menyebabkan jari tengah aku naik tepat ke atas muke writernya

Biasanya, bila aku lepak-lepak depan komputer aku akan surf blog orang lain sambil tengok cerita How I Met Your Mother. Ada macam-macam jenis blog. Ada yang buat sales, ada yang ajar masak, yang paling best blog yang menceritakan pasal hidup diorang. Sejak dua menjak ni macam ada pattern atau style yang memang kebanyakan dalam blog tu memang ada. And trust me, most of them are annoying things. Kalau kena tu memang terus bukak langkah carut silat menoron. Antaranya adalah:-

i. Lagu yang sangat kuat.

Masalah ni boleh kata semua blog ada. Aku da la tengah layan sitkom yang sangat gempak, tetibe PAM PAM PAM PADA DA DADA SORRY SORRY. Ni dialog wajib aku bila ada lagu gitu ".... $%^#&@" da la lagu cam tuut gila pastu player lagu tak tau letak mana. Tolong ah, aku tengok HIMYM tu kompem pasang sound bapak kuat sebab laptop aku sound slow.

ii. Post telampau tak masuk akal.

Kebanyakan orang akan kata " lantak aku ah blog aku sukeh hati hakulah." Pergi baca first post korang dulu. Kalau first post korang kata "Hye sume hepi hepi gila gila bla bla bla." amek penangan ni, kepala bapak kau. Da ko greet orang camtu tetibe nak kata lantak aku lah blog aku.


iii. Ayat budak tak matang.

Tak paham? Takpe tengok contoh ni. "Owh cyal btowl larw mamat tuew. Dierw mmg sukew bwat aquw naik darah jew. Nasib baek aquw tak period ariniew." Yeah ini lah dia. Sapa yang still guna ayat camni, please get a life.

iv. Colour cam tahik.

Background blog warna putih pastu gune tulisan warna kuning. Asal tak guna tulisan warna putih terus, kan senang. Lagi satu cam taik background hitam pastu text colour warna merah. Mu sume bajek sembah syaiton ah gitu? Ganas ah?

v. Post yang untuk buat syarat.

Selalunya ni terjadi pada blogger perempuan. Ni contohnya, tampal gambar beg gucci ke apa then letak caption " I WANT" atau "BITCH! IMA BUY IT SOON!!" atau yang paling bodoh dan tak sabit " :D D: :( ): :P"

Tu je and lastly sementara aku still ingat.

No comments: