Search This Blog

Monday, May 2, 2011

Osama bin Laden

Siapa tak kenal Osama bin Mohammad bin Awad bin Laden atau nama femesnya bin Laden. Dia dereport mati pada 2 May 2011 oleh geng-geng CIA Amarika. Osama adalah pengasas geng Al-Qaeda, geng terrorist terkenal kat dalam Amerika. Dia ni jugak responsible for the 11th of September attack in U.S yang dalam cerita My Name is Khan tu.

Masalah sekarang ni, aku bukan apa tapi aku susah nak percaya Bin Laden ni betul-betul wujud dalam dunia. Cuba korang bayang sendiri. Dia ni anak salah satu rumah bangsawan dekat Riyadh. Bapak dia business man yang sangat terkenal. Maksudnya keluarga dia memang dikenali orang ramai. Kalau tak silap aku Syraikat Al-Laden tu syarikat minyak. That means geng-geng Laden ni bukanlah nobody dalam dunia ni.

Doesn't that makes him easier to catch? Plus, it's America we're talking about. Konspirasi diorang memang gila tak boleh diagak(bukan cam Malaysia). Tak pernah ke korang terfikir entah-entah geng Amerika ni kutip pakistan mana kat dalam negara diorang, tampal jambang pakaikan jubah ngan serban pastu dah siap Osama. Ingat kes Sadam Hussein dulu? Aku rasa kejap je diorang cari jumpa, tapi kenapa Bin Laden ni sampai dekat 10 tahun (atau lebih?) baru jumpa. Dan logik ke dia ni hilang siap boleh hantar surat elektronik cinta lagi kat America? Nak up-to-date ke wei?

Kalau korang baca wikipedia memang cantik info dia. Isteri empat, anak 26(fuh) maksud nya pokok keluarga asas dia saja dah ada 30 orang. Takkan semua 30 orang Osama gi larikan diri. Takkan Amerika takleh gune taktik ambik keluarga dia ugut nak bunuh je. Kalau korang cari kat youtube lak, lagi macam-macam ada. Diorang kata Osama ni Obama la. Diorang kata Osama ni propaganda U.S. je. Ada gak yang kata Osama ni bekerja untuk CIA U.S. dia memang islam tapi tolong orang U.S. conteng nama islam. Aku tak tahu, nak kata dia palsu tak cukup bukti nak kata dia wujud cam ngarut lak. Buat masa ni aku 60-40.

Tapi kebanyakan blog aku baca kata Osama ni tak wujud. Maybe sebab tu lah aku 60-40. Korang boleh baca kat sini http://jejakitinggalanrasul.blogspot.com/2011/05/kematian-osama-palsu.html. Ada gak yang kata dia pernah jumpa artikel geng-geng Amerika time 2002 dulu kata Bin Laden dah mati. Aku betul- betul  pening buat masa ni. Baik aku neutral dulu.



Tapi itu bukan point penting yang aku nak bitau dalam entry kali ni. Korang tengok tak berita tv3 tadi? Ada satu berita tu memang sentap hati maknak aku. Yess yang itu lah... PM the dearest kita bagi statement dia atas kematian Osama. Dan seperti biasa, kebanyakan perkataan yang keluar dari mulut dia adalah inspirasi buatku. Kalau korang tengok... tahniah, kalau tak inilah apa yang PM the dearest kata kat tv tadi.

"Dunia ini akan menjadi lebih selamat"
"Islam tidak akan dikaitkan dengan keganasan lagi" (sumber amenoworld.blogspot.com)


Korang semua rate comment dan like sendiri lah. Malas aku nak buat kesimpulan apa-apa. Just aku nak kata dia memang patut stop buat penting dan care ke hal negara sendiri je. Konflik luar tu biar jela. Haritu Jepun nye hal tak habis lagi yang ni pulak. Tunggula statement-statement artist yang maybe keluar kat twitter/facebook lak

No comments: